تفاوت کفش ورزشی مردانه و زنانه

تفاوت کفش ورزشی مردانه و زنانه کفش ورزشی جز وسایل پوشیدنی است که به منظور خرید آن گزینه های مختلفی پیش روی افراد می باشد

برای خرید کفش ورزشی ایده آل که عمدتا برای مصارف روزانه ، پیاده روی و دویدن از آن استفاده می شود ؛

اما آن چه که ما در این مقاله قصد داریم درباره آن صحبت کنیم تفاوت های کلی کفش ورزشی آقایان و خانم ها می باشد که این تفاوت ها سبب خواهد شد آقایان و خانم ها ملزم به استفاده از کفش مناسب بر اساس جنسیت خود نمایند .

 

تفاوت کفش ورزشی مردانه و زنانه|شهرصندل

 طراحی کفش ورزشی مردانه و زنانه

در طراحی کفش ورزشی بخش های مختلفی همچون زیره کفش ، لایه های میانی ، نوع دوخت داخل و خارج  وجود دارد بسته به نوع استفاده و مصرف کننده آن متفاوت می باشد.

چیزی که سبب تفاوت این موارد در بین کفش ورزشی زنانه و مردانه می شود عمدتا در اندازه و سایز هریک از موارد اشاره شده است .

مقایسه بین کفش ورزشی مردانه و زنانه

  • سایز کفش:

مهم ترین عامل تفاوت در بین کفش ورزشی مردانه و زنانه سایزبندی کلی کفش می باشد . با توجه به این که سایز پای زنان اکثرا کوچک تر از مردان است سبب می شود تولید کنندگان کفش اقدام به طراحی کفش با سایز بندی مختلف جهت استفاده همه آقایان و بانوان نمایند . این سایز بندی علاوه بر طول در عرض کفش نیز باید رعایت گردد و بر اساس سایز و قالب طبیعی پا طراحی گردد.


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش اسپرت کلیک کنید”

  • شکل کفش:

یکی از اصلی ترین تفاوت های کفش های مردانه و زنانه در عرض کفش است. در مقایسه با کفش مناسب مردان، کفش های زنانه در ناحیه جلویی و پنجه پا پهن تر و از قسمت پاشنه باریک تر ساخته شده است . که این موضوع تفاوت جنستی در شکل پا را به وضوح بیان می کند . علاوه بر این ، بدیهی است کفش‏های مردانه معمولاً پهن تر از کفش های زنانه هستند .

تفاوت کفش ورزشی مردانه و زنانه|شهرصندل

  • تاثیر وزن:

زنان به طور متوسط 15 درصد ماهیچه های کمتری نسبت به مردان دارند و وزن آن ها کم تر از مردان است و این فاکتور ها در اندازه و نوع طراحی کفش موثرند .

علاوه بر این ؛ در حالی کفش های زنانه و مردانه دارای شیار های انعطاف پذیر هستند .

  • تناسب شخصی هر فرد:

اگر زن پاهای پهن تری داشته باشد یا یک مرد پای باریک تری داشته باشد ؛ ممکن است متوجه شود که کفش جنس مخالف در واقع تناسب بهتری را ارائه می دهد . مثلا یک خانم با پاهای نسبتا بزرگ و پهن می تواند کفشی مردانه را متناسب با استایل پاهایش خریداری کند .


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش اسپرت شهرصندل کلیک کنید”

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.