کفش کتانی جردن

ورود اولین کتونی ایرجردن‌ به دنیای بسکتبال

کتانی ایر جردن (Air Jordan) که گاهی به اختصار AJ نامیده می‌شود، یک مارک آمریکایی از محصولات و کفش‌های بسکتبال برند محبوب نایک می‌باشد. ایر جردن در اواخر سال 1984 به طور اختصاصی برای بازیکن مشهور آمریکایی مایکل جردن (Micheal Jordan) تولید شد. کتونی‌های ایر جردن توسط طراحان فوق‌العاده‌ای مانند پیتر مور (Peter Moor) ، تینکر هتفیلد (Tinker Hatfield). و بروس کیلگور (Bruce Kilgore) طراحی شده‌اند.

همانطور که میدانید، سری کتونی های ایرجردن همیشه در اختیار همگان بوده است. بلافاصله پس از اینکه مایکل جردن از کتونی Air Jordan 1 استفاده کرد . انجمن ملی بسکتبال آمریکا (NBA) استفاده از این کفش را ممنوع کرد. زیرا آن کتونی‌ها دارای رنگ‌هایی بودند. که خلاف آیین نامه بود. اما به هرحال مایکل جردن ، ایر جردن 1 را در بازی پوشید و در نتیجه به ازای هر بازی 5000 دلار جریمه شد.

 


<<جدید ترین مدلهای کفش اسپرت زنانه با کیفیت در شهرصندل>>


آن موقع این مدل کتونی با استقبال زیادی از طرف مردم روبه رو شد. و تمامی چشم ها به خاطر کفش بسکتبالی ایرجردن 1 اصلی به سمت مایکل جردن بود. از این رو کمپانی نایک وقتی این حجم از خوشحالی و رضایت مردم را دید به فکر روانه کردن این محصول جدید به بازار شد. که این یک فرصت استثنائی برای بازاریابی و محبوبیت بیشتر این برند بود. با این وجود، نایک با تمام خوشحالی جریمه های مایکل را پرداخت کرد. دراین میان نیز مایکل جردن برای محبوبیت بیشتر کتونی‌های جردن، با کمپانی نایک همکاری کرد.

قبل از رویت آرم Jumpman، نایک ایر جردن 1 دارای نشان دو بال کشیده شده بود. که بین آنها یک توپ قرار داشت. و بالای این تصاویر نوشته Air Jordan به چشم میخورد. کمپانی نایک در 7 مه 1985 آرم یا لوگوی Wings را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کرد.

 

تغییر مد با جردن

کفش های کتانی مایکل جردن چگونه تاریخچه بسکتبال و مد را شکل دادند؟

قبل از اینکه ایر جوردان به طور واقعی کفش بسکتبال شود ، Converse All-Stars کفش ورزشی رسمی NBA بود. آیا می توانید تصور کنید که لبرون جیمز حتی با یک مکالمه پا به زمین بگذارد ، چه رسد به اینکه یک بازی کامل در آنها انجام دهد؟ از زمان آغاز به کار خود در سال 1985 ، لیبل متعلق به مایکل جردن هر ساله از کفش جدیدی رونمایی می کند که هر بار انتظار بیشتری نسبت به کفش قبلی دارد.

در گذشته کفش ها فقط کفش های 80 سال عجیب و غریب قرن بیستم بودند. سپس در اواسط دهه 1980 ، نایک یک جفت کفش بسکتبال با ویژگی خاصی از Tarheel منتشر کرد. Air Jordan متولد شد و بقیه ، همانطور که می گویند ، تاریخ است.

کفش های Air Jordan او اکنون بهترین فروش در طول تاریخ است و این شرکت در فاصله سالهای 1984 تا 2003 با رشد 9305 درصدی در بورس روبرو شده است. از آن زمان تاکنون ، آنها 824 درصد دیگر رشد کرده اند.

 

بازیکنی که تبدیل به اسطوره نایک شد

مایکل جردن احتمالا ً اولین بازیکن در NBA بود که از ابتدای معروفیتش یک محصول انحصاری با نام خود داشت وهر چند سال ، یک طرح به روز شده با ویژگی‌های جدید وارد بازار میشد . ” ایر جردن ۳ ” که در سال ۱۹۸۸ از آن رونمایی  شد، درمسابقه گراند اسلم ۲۰۰۹ توسط شخص جردن به شهرت رسید. گزارش ها حاکی از این بود که این کفش  مورد علاقه مایکل جردن در بین تمام طرح ها در طول این سالها بوده است. هنوز محصولاتی مانند ایر جردن رترو های (Nike Air Jordan 1 Retro High) و های مید (Nike Air Jordan 1 Mid Light) خیلی پرطرفدار بوده و هنوز تولید می شوند.

همه این وقایع از یک همکاری خردمندانه میان یک بازیکن بسکتبال آغاز شد و یک برند را به یک نماد تبدیل کرد و انقلابی در صنعت کفش کتونی پدید آورد. امروزه 32 طرح جدید از برند ایرجردن تولید شده است  که بسیاری از این آنها چندین بار تولید شده اند.

 


<<برای دیدن شیک ترین مدلهای کفش صندل زنانه همین الان کلیک کنید>>


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.