کفش چرم جیر

چرم جیر چیست و چه کابردهائی دارد؟

جیر چیست؟ چرم جیر یکی از انواع چرم طبیعی است که به دلیل زیبائی خاص و منحصر به فردی که دارد در دنیای مد بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این نوشته به طور کامل با جیر، معایب و مزایا و نحوه ی نگهداری جیر آشنا شوید.

 

پیشینه جیر:

پیشنه جیر، بشر از همان ابتدا، از پوست حیوانات برای ساخت لباس، وسایل خانه و لوازم رزمی استفاده می‌کرده است. اما در دوران انقلاب صنعتی بود چرم دستخوش تغییرات بزرگی شد که با معرفی چندین روش جدید استفاده از مواد شیمیایی برای تبدیل پوست به کالایی کاربردی و لوکس شروع شد.

جیر به طور خاص، در قرن بیستم بسیار محبوب و پرطرفدار شد؛ این محبوبیت جیر تا حد بسیاری نشات گرفته از صنعت مد بود که به دلیل ظرافت و جنبۀ لوکسی که جیر دارد. در صنعت مد بسیار مورد توجه قرار گرفت.
علاوه بر این، جنبه دیگر جیر یعنی تطبیق‌پذیری آن، جذابیت و محبوبیت آن را چند برابر نمود.


<<برای دیدن شیک ترین مدلهای کفش زنانه جیر همین الان کلیک کنید>>


جیر چیست؟

اکثر افراد به دلیل ظاهر خاصی که جیر دارد ممکن است تصور کنند جیر از مواد مصنوعی ساخته شده و چرم طبیعی نیست. اما در واقع، جیر ماده‌ای است که طی فرایندهایی از پوست حیواناتی مانند گوسفند و گاو… ساخته می‌شود.

تولید چرم فرایندی پیچیده‌ای است. برای تولید هر نوع چرم، از قسمت‌های مختلف پوست و روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

چرم جیر از لایه‌های میانی یا داخلی پوست حیوان ساخته شده می‌شود. لایه‌های میانی پوست حیوان، لایه‌های محکم چرمی هستند که از الیاف کلاژن تشکیل شده‌اند. این لایه‌ها به اندازه چرم‌های دانه کامل و دانه بالا قوی نیستند، اما به دلیل نرمی و انعطاف‌پذیری، چرم بسیار خوبی برای تولید جیر مهیا می‌کنند.

لایه خارجی پوست حیوانات به دلیل اینکه از آنها در برابر عوامل خارجی مثل آفتاب، باد و باران و سرما محافظت می‌کند. بسیار محکم و مقاوم است. اما لایه‌های داخلی پوست که از بافت چربی و مواد آلی تشکیل شده، شل‌تر، نرمتر و انعطاف‌پذیرتر بوده و به اندازه لایه بیرونی پوست سخت و مقاوم نیستند. بنابراین برای تهیه جیر بهترین گزینه می‌باشند.
برای تولید جیر پوست را برش و لایه داخلی آن را سنباده می‌زنند تا الیاف آن بلند شود.

 

کاربرد جیر در محصولات چرمی

چرم جیر محبوب لوازم جانبی لباس و مد است. کفش چرم جیر ظاهر و ساختاری جذاب به لوفرها، کفش‌ها و چکمه‌ها می‌‎بخشد . چکمه‌های جیر به ویژه برای راحتی و استفاده روزانه، بسیار محبوب هستند. البته نسبت به چرم استاندارد وزنی سبک‌تر دارند، ضمن اینکه دوام بالای آن برای کفش موردی مناسب خواهد بود. کفش چرم جیر، با توجه به ظاهر زیبا، دوام و راحتی بسیار مورد پسند طراحان و عاشقان مد قرار گرفته است. البته از این جنس پارچه در اکسسوری‌‎های استایل زنانه و مردانه نیز استفاده می‌‎گردد؛ این پارچه با ظاهر منحصربه‌فرد خود به پارچ‌ه‎ای محبوب در میان طراحان مد برای موارد تولید دستکش، کت، کیف و کمربند تبدیل شده است. با توجه به ساختار این پارچه، نمونه‌‎ای مناسب برای چکمه‌های زمستانی خواهد بود؛ این بوت‎‌ها محبوبیت بالایی را در بین کاربران دارا می‎‌باشند. اگر به دنبال اکسسوری و لوازم جانبی خاص هستید، تولیدات جیر را امتحان کنید.

 


<<جدید ترین کالکشن کیف های زنانه در فروشگاه شهرصندل>>


مزایای و معایب چرم جیر چیست؟

چرم جیر در مقایسه با دیگر محصولات، بسیار بادوام و سخت است. طبیعت نازک جیر، ظاهری زیبا و لطیف به آن می‌بخشد ضمن اینکه بسیار منعطف و نرم است و  می‌توان به راحتی قالب آن را تهیه و لباس و لوازمی مانند کاپشن و کیف پول تهیه کرد. نمونه‌‎های نازک تر این نوع چرم زیبایی بیشتری دارد و می‌توان از آنها برای تهیه لباس استفاده کرد. موردی مهم در رابطه با این جنس پارچه، ماندگاری بالای آن است که استفاده طولانی مدت آن را به همراه دارد. البته لازم به ذکر است یکی از بزرگ‌ترین مزایای جیر، ضعف آن نیز محسوب می‌‎شود، این پارچه نازک است و اگر به درستی فراوری نگردد، دوام خوبی ندارد و به راحتی آسیب می‌بیند. این محصول به راحتی گرد و غبار را جذب کرده و ظاهری کثیف و نامتعارف به محصول می‌بخشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.