نکات کفش ورزشی ایرانی

در بازار امروز، خرید یک جفت کفش ورزشی ایرانی می‌تواند تاحدودی دشوار باشد. از این جهت برندهای تولید داخل به اندازه‌های برندهای بزرگ جهانی از اعتبار بالایی برخوردار نیستند. به همین دلیل خریداران اغلب هزینه بیشتری برای کتونی‌های خارجی پرداخت کنند. زیرا آنها می‌خواهند کفش مورد نظرشان هم دارای کیفیت بالا بوده و هم معیارهای سلامتی (از پاها خوب مراقب کند) را نیز داشته باشد.

با این حال، درست است که کفش‌های ایرانی توان رقابت با برندهای جهانی را ندارند. اما برحسب برخی از جوانب مثبت، می‌توانند در سبد خرید مشتریان قرار گیرند. برای مثال، قیمت می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد. بسیاری از کفش‌های ورزشی ایرانی برحسب قیمتی که دارند، می‌توانند کیفیت مناسبی را هم در اختیار کاربران قرار دهند. در بازار امروز ایران، با کمی جستجو می‌توان برخی از برندهایی که در تولید کتانی ورزشی بسیار قوی کار می‌کنند را پیدا کرد. اما قبل از آن نخست باید در مورد ویژگی‌‎های کفش ورزشی مناسب آگاهی‌های لازم را کسب کنید.

 

 

چگونه کفش ورزشی ایرانی خوب بخریم؟

وجود بالشتک: قسمت میانی کفش ورزشی باید دارای بالشتک باشد. این بالشتک وظیفه جذب نیرو و فشار وارد از سطح زمین به پاها را دارد. فرد در هنگام دویدن برخلاف راه رفتن، از قسمت میانه پای خود زمین را لمس می‌کند. در راه رفتن، نخست پاشنه پای فرد زمین را لمس می‌کند.

پشتیبانی بالا: کفش می‌تواند میزان چرخش یا حرکت‌های چرخشی را در هنگام راه رفتن و دویدن کاهش دهد. میزان چرخش با اصطلاحی به نام «پرونیشن» تعریف می‌شود. به ویژه در مورد کفش مخصوص دویدن، میزان چرخش و مقدار پشتیبانی کفش از این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است.

 


<<برای مشاهده شیک ترین مدلهای کفش ورزشی ایرانی  کلیک کنید>>


 

احساس راحتی: بعد از پوشیدن کفش باید فوراً احساس راحتی کنید، این راحتی می‌توان در سبک وزن بودن، انعطاف‌پذیری و نرم بودن تعیین شود. آستر داخلی در ترکیب با جنس رویه باید حداکثر راحتی را برای کاربر فراهم کنند.

اندازه بودن: کفش ورزشی ایرانی باید چه در پهنا و چه در طول به خوبی تمام قسمت‌های پا را پوشش دهد. کتونی نباید در طول متناسب و در پهنا گشاد یا تنگ باشد. به عبارتی کفش باید قالب پا باشد. برای این منظور نخست شکل و فرم پاهای خود را بشناسید، سپس می‌توانید هر کدام از پاها را در خانه اندازه‌گیری کنید.

رویه کفش ورزشی :بعد از پوشیدن کفش ورزشی باید احساس راحتی و اطمینان داشته باشید. اگر رویه کفش به پای شما فشار می‌آورد قبل از امتحان کردن سایزهای دیگر کفش، از محکم بسته نشدن بندهای کفش اطمینان پیدا کنید. گاهی این فشار به دلیل درست بسته نشدن بندهای کفش ورزشی است. آستر و پوشش درون کفش می‌بایست نرم، فاقد درز و هر گونه برآمدگی باشد.

پاشنه کفش ورزشی:پاشنه کفش باید کاملا راحت باشد، هنگامی که بندهای کفش ورزشی را بسته‌اید (نه خیلی محکم) باید قادر باشید پا را از درون کفش بیرون بیاورید.

راهنمای خرید بهترین برند کفش ورزشی ایرانی

بهترین برند کفش ورزشی ایرانی محصولات خود را با ویژگی های شاخصی مانند امکان جریان پذیری هوا در کفش، کفی مقاوم، وزن سبک ، جنس بادوام، حذف فشارهای اضافی از پا، انعطاف بالا و … تولید می کند. به همین دلیل است که امروزه ایرانیان به سمت این برندها تمایل پیدا نموده و کمتر به دنبال برندهای خارجی هستند.

 

 

اشتباهات رایج هنگام خرید کفش ورزشی مناسب

توجه به ظاهر و زیبایی کفش ورزشی:برخی از افراد عادی و یا حتی ورزشکاران هنگام خرید کفش ورزشی تنها جنبه های زیبایی را در نظر می‌گیرند و دوست دارند انتخابشان مطابق با مد نیز باشد. هنگام خرید کفش ورزشی به راحتی و کیفیت آن بیش از ظاهر اهمیت بدهید.

خرید کفش ورزشی تنگ :کفش را بپوشید و چند قدمی با آن راه بروید. اگر پاهایتان در کفش جمع می‌شود و یا پاشنه‌های پا بیرون می‌آیند از خرید آن کفش صرف نظر کنید. علی‌رغم اینکه، بعضی جنس‌ها مثل چرم به مرور زمان جا باز میکند، تنگ بودن زیاد باعث آسیب رسیدن به پا و سختی هنگام راه رفتن می‌شود. اگر به مدت طولانی و به طور مداوم پیاده‌روی می‌کنید، کفش‌ ساق‌دار انتخاب کنید تا به پاهایتان فشار وارد نشود. اگر دچار بیماری چون دیابت هستید، انتخاب‌هایتان محدود است و لازم است با اطلاعات کافی از شرایط بیماری یک کفش مناسب انتخاب کنید. کفشی بیماران دیابتی، کفش راحتی است که فشار زیادی بر پاشنه و کمر وارد نکند و کفی منعطفی داشته باشد.

خرید کفش در زمان نامناسب:پا‌ها بطور طبیعی در ساعات انتهایی روز اندکی ورم می‌کنند به همین خاطر بهترین زمان برای اندازه کردن کفش عصر و پس از غروب آفتاب است.


<<برای خرید جدیدترین مدلهای کفش زنانه و مردانه زمستانه در شهرصندل کلیک کنید>>


فروشگاه شهرصندل ارائه دهنده شیک ترین و با کیفیت ترین مدلهای کفش ورزشی ایرانی زنانه و مردانه می باشد که با خیال  آسوده با مراجعه به سایت  میتوانید تهیه کنید.https://shahresandal.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.