همه چیز در مورد کفش مردانه سگک دار

همه چیز در مورد کفش مردانه سگک دار؛ به کفش سگک دار کفش راهبی هم می گویند.

این کفش ها از جمله کفش های رسمی مردانه می باشد. بسته شدن با سگک فلزی مشخصه ی اصلی آن می باشد.

همه چیز در مورد کفش مردانه سگک دار|شهرصندل

تاریخچه کفش های سگک دار مردانه

کفش های سگک دار در ابتدا توسط راهبان و برای محافظت از پایشان استفاده می شدند. در واقع طراحی این کفش ها به سال 1901 برمی گردد. در آن زمان، این کفش ها به صورت کفش مجلسی مردانه نبودند.

ظاهر این کفش ها شبیه کفش های صندل مردانه بود که دارای سگک نیز بودند و توسط راهبان استفاده می شدند. به مرور زمان، از این مدل کفش ها در استایل آقایان نیز استفاده شد و کفش های سگک دار به کفش های رسمی برای آقایان تبدیل شدند.

انواع کفش سگک دار مردانه

  • کفش یک سگکی:

در این کفش ها به جای بند معمولی، در یک سمت، یک بند چرمی کوتاه دارد. این بند، از طریق یک سگک به طرف دیگر کشف متصل می‌شود. این مدل تک سگکی است. با نگاه اول سریعا متوجه می‌شوید که این کفش هیچ بندی ندارد. همین موضوع، آن را در مقایسه با کفش‌های دیگر مثل کفش اکسفورد مردانه و بالمورال، به یک کفش مدرن و غیرسنتی تبدیل می‌کند.

  • کفش دو سگکی:

این مدل کفش ها نیز شبیه مدل قبلی هستند با این تفاوت که از دو بند و دو سگک تشکیل می شود . کفش های دو سگکی طرفداران زیادی دارند. استایل افرادی که از این کفش ها استفاده می کنند، خاص و جذاب است.

همه چیز در مورد کفش مردانه سگک دار|شهرصندل

  • کفش سه سگکی:

این کفش ها با سه عدد سگک بسته می شوند.

در ست کردن کفش های سگک دار بهتر است، رنگ فلزی که در سگک استفاده شده با رنگ قلاب فلزی کمربند، در آقایان ورنگ بند فلزی کیف در خانم ها یکی باشد.

  • نیم بوت سگک دار:

به نیم بوت هایی که به وسیله سگک بسته شوند، نیم بوت سگک دار گفته می شود.

نیم بوت های سگک دار بسیار زیبا هستند و ظاهر خاص و زیبایی را به افرادی که از آن ها استفاده می کنند، می بخشند.


خرید انواع کفش مردانه ایرانی مد روز”


نکات خرید کفش سگک دار مردانه

رنگ کفش را با دقت انتخاب کنید. رنگ مشکی رسمی ‌تر است؛ ست کردن آن هم سخت‌ تر است. اما با کت چرم مشکی بسیار زیبا می‌شود.

مدلی انتخاب کنید که رنگ سگک آن، با رنگ سگک کمربندتان هماهنگ باشد.

در محیط کار و مراسم‌های خاص، حتما با این کفش جوراب بپوشید. در محیط‌های دوستانه ‌تر می‌توانید آن را بدون جوراب بپوشید؛ مگر این که رنگش مشکی باشد.

کفشی انتخاب کنید که به جنس چرمش اطمینان داشته باشید. هرچه جنس چرم بهتر باشد، کفش زیباتر به نظر می‌رسد. سعی کنید از کفش‌های آمریکایی، فرانسوی، ایتالیایی یا انگلیسی استفاده کنید.

کفش‌های جنس جیر هم بسیار زیبا هستند. اما به یاد داشته باشید که این جنس، زود لکه‌ دار می‌شود. هم چنین به راحتی خیس می‌شود. پس حتما برای آن یک واکس مناسب تهیه کنید. به خصوص اگر در منطقه‌ای زندگی می‌ کنید که هوای آن مرطوب است و دائما باران و برف می‌بارد.

سخن آخر:

همه چیز در مورد کفش مردانه سگک دار ؛کفش های سگک دار از جمله کفش های شیک و متفاوت در بین کفش های چرم مردانه هستند. این کفش ها باعث ایجاد تنوع و زیبایی در ظاهر فرد می شوند.

این کفش ها را می توان با لباس رسمی، مجلسی و هم چنین کت و شلوار ست کرد؛ بنابراین گزینه مناسبی برای خرید و افزودن به مجموعه لباس ها هستند.


“راهنمای خرید کفش مردانه در انواع مدلهای مختلف”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.