خرید کفش پاشنه بلند

نکات مهم در زمان خرید کفش

کفش های زیادی امروزه در بازار وجود دارند که بر اساس نوع رنگ و مدل با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. برای افراد طرفدار مد و فشن تنها ست کردن کیف و کفش یا ست کردن رنگ کفش با لباس مهم است اما از طرف دیگر راحتی پا در کفش نادیده گرفته می شود. با توجه به اینکه گفته می شود پاهای انسان قلب دوم او است لذا توجه به راحتی پا در زمان خرید کفش، یک عامل معهم تلقی می شود.

در همین راستا هر سال در فستیوال مد کفش سال، پرده از یک سری مدل های نو برداشته می شود که نمایانگر استعداد و خلاقیت در طراحی است. معمولا این کفش ها مورد تایید گروه نوجوانان و جوانان اهل فشن قرار می گیرد. بسیاری از کمپانی های بزرگ برای برنامه ریزی نوع و حجم تولیدات خود با توجه به میزان فروش های گذشته خود، تصمیم گیری می کنند که برای سال آینده بر روی کدام مدل و رنگ سرمایه گذاری نمایتد. لذا پرفروش ترین کد کفش دخترانه و پسرانه، هر ساله می تواند یک آمار مهم برای تولیدکنندگان باشد.

کفش صندل

کفش صندل

نکات مهم برای خرید کفش:

توجه به این نکته که ظاهر یک پاپوش یا صرفا ست کردن کیف و کفش، فاکتور اساسی برای خرید محسوب نشود، از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس، طراحی و راحتی پاها در پاپوش ها طبیعتا از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بعضی از نکات که موجب به خرید کفش مناسب می شود، صحبت نماییم. لذا برای خرید پاپوش مناسب پیشنهاد می شود تا به موارد زیر توجه کنید:

  • سایز کفش ها همیشه درست نیستند.

سایز های استاندارد جهانی برای پاپوش ها وجود ندارد لذا در هر کشوری بر اساس شرایط پا اکثر افراد، جدول سایز بندی تهیه می شود. با این توصیف یک پاپوش که در ایران ساخته می شود با نوع چینی خود، حتی با یکسان بودن سایز ها می تواند تفاوت زیادی از نظر اندازه داشته باشد. گاها مشاهده شده است که کارخانجات موجود در یک کشور نیز دارای جداول سایز بندی مختلفی هستند. لذا در زمان خرید کفش بدون توجه به سایز، آن را به پا کرده و از راحت بودن آن در پا اطمینان حاصل نمایید.

  • آیا می دانستید که بهترین زمان برای خرید پاپوش ها عصر ها می باشد.

اندازه پای انسان در طول شبانه روز تغییر می نماید. جالب است که بدانید، پا ها هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، اندازه کوچکتری دارند و معمولا در ظهر ها کمی بزرگتر می شوند. اما در زمان عصر، اندازه پای انسان به اندازه واقعی خود نزدیک تر خواهد بود. لذا اگر خرید پاپوش خود را به عصر ها موکول نمایید، با اطمینان خاطر بیشتری خرید می نمایید زیرا پاهای شما در معمولی ترین وضعیت خود قرار دارند.

خرید کفش پاشنه بلند

خرید کفش پاشنه بلند

  • در زمان خرید کفش، پوشیدن جوراب را فراموش کنید.

افرادی که خرید کفش صندل را به انواع جلو بسته ترجیح می دهند، معمولا افرادی هستند که از پوشیدن جوراب فراری هستند. اما برای پوشیدن پاپوش های جلو بسته، پوشیدن جوراب الزامی است. علاوه بر اینکه جوراب موجب می شود تا پاها راحت تر باشند، عکس این مورد نیز صادق است. به عبارت دیگر بدون پوشیدن جوراب، پاپوش ها از قواره می افتند و ساختار و استایل خود را در ارتباط مستقیم با پا از دست می دهند. از طرف دیگر پوشیدن جوراب باعث می شود تا پاپوش اندازه پا خریداری شود. اگر یک کفش گشاد باشد، با پوشیدن جوراب اندازه می شود و اگر تنگ باشد، سایز بزرگتری خریداری خواهد شد.

  • برای پای بزرگتر خود خرید نمایید.

بسیاری از افراد مطلع نیستند که اندازه دو پای آنها می تواند مختلف باشد و این مورد در زمان خرید پاپوش بسیار موثر است. توجه داشته باشید که همیشه برای پای بزرگتر خود کفش خرید نمایید. کوچکتر بودن پاپوش باعث آسیب رساندن به انگشتان می شود اما بزرگتر بودن آن را می توان با جوراب های کلفت و یا استفاده از انواع کفی های طبی جبران کرد. لذا نامتناسب بودن اندازه پاها یک امر طبیعی می باشد.

  • به اندازه شست پا تا انتهای کفش فاصله وجود داشته باشد.

این مورد یک قانون اساسی است که کمتر کسی نسبت به آن آگاهی دارد. بسیاری از افراد تصور می نمایند که یک پاپوش مناسب، پاپوشی است که در زمان پوشیدن آن، جلو و پشت پا دقیقا به کفش چسبیده باشد و هیچ گونه منطقه خالی وجود نداشته باشد. اما در واقه پاپوشی با این مشخصات برای پا تنگ محسوب می شود. برای تهیه یک کفش اندازه، توجه داشته باشید که از شست شما تا بخش انتهایی کفش می بایست به اندازه یک انگشت شست فاصله وجود داشته باشد. علاوه بر این انگشتان شما باید به راحتی بتوانند حرکت کرده و جمع نشوند.

 

  • یک پاپوش متناسب خرید نمایید.

تمام افراد در سنین مختلف سلیقه و علایق خاصی دارند. به طور مثال پرفروش ترین کد کفش دخترانه به انواع کالج و اسپرت مربوط می شود اما در مقابل بسیاری از بانوان برا ست کردن رنگ کیف و کفش و استایل شیک خود ترجیح می دهند تا از انواع کفش های پاشنه بلند استفاده نمایند. در زمان خرید باید به بیماری های بدن توجه کنید. به طور مثال کفش های پاشنه بلند برای اشخاصی که دچار آرتروز یا کمر درد هستند، پیشنهاد نمی شود.

از طرف دیگر هیچ گاه به سایز کفش ها توجه ننمایید و چشم بسته خرید کنید زیرا سایز پای افراد در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد. در همین راستا پس از تایید جنس، ظاهر و رنگ کفش، حتما آن را در پای خود امتحان نمایید.

منابع:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.