معرفی انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه

معرفی انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه با حال و هوای بهارو تابستان، اندک اندک آماده ورود به فصل گرما می‌شویم. در کنار استایل، و اکسسوری تابستانه، کفش با صندل جایگزین می‌شود. صندل برای استایل نیمه رسمی، اسپرت و پیاده روی قابل پوشش است. صندل جلوه گر زیبایی پا چه در استایل مردانه و چه زنانه می‌شود .

معرفی انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه

آشنایی با تاریخچه صندل

صندل نوعی پاپوش سبک که معمولا دارای بند پشت و مچ پا بوده و در مناطق گرمسیر پرکاربرد است. در یونان، مصر، آمریکا و ژاپن حدود 10 هزار سال پیش با شاخه، برگ و چوب برای شکار اولین صندل‌ها درست شد. ماهی گیران نیز به دلیل خروج آسان آب از صندل استفاده می‌کردند. صندل‌های اولیه به رنگ سیاه و قهوه‌ای بودند.

صندل‌های ترند 2022

در سال 1401 یا 2022، دوباره بعد از چند سال قرنطینه و کرونا، صندل‌ها در مدل‌های مختلفی اعم از بند دار، Plat form، گلادیتور و متالیک، کنفی و اسپرت از ترند‌های سال شدند که در ادامه ویژگی این صندل‌ها بررسی خواهد شد.

صندل‌های Platform

‌ پلت فرم نوعی صندل است که ارتفاع زیادی به صورت لژ دارد. برند‌های لاکژری Versace ورساچه و بالنسیاگا Balenciaga از پیشگامان طراحی این صندل هستند. عروس خانواده بکام، Nicola Peltz نیکولا پلتز نیز در استایل خود از این مدل صندل برای لباس عروس استفاده کرد. این صندل برای استایل رسمی، اسپرت و حتی آوانگارد مناسب است.

صندل گلادیتوری متالیک

صندل‌های چرمی گلادیاتوری با بندها‌ی متعدد که در 2 مدل، به دور مچ پا یا زانو بسته می‌شوند با رنگ‌های Metallic، از ترندها‌ی امسال هستند. این صندل برای پاهای کشیده مناسب است و با لباس‌های تابستانی استایل چشم نوازی می‌شود.


“معرفی انواع صندل زنانه و مردانه”


صندل کنفی

صندل کنفی به رنگ‌های خنثی و کرم، استایل بوهو Boho و ساحلی را یادآوری می‌‌کند.

صندل ورزشی و اسپرت

Stella Mac Carty استلا مک کارتنی و برند Chloe با طراحی‌های زیبا و در عین حال راحت خود صندل‌های ورزشی را بار دیگر ترند کردند.

معرفی انواع صندل زنانه

تا این جا با صندل‌های زنانه و ترندی آشنا شدید. حال به معرفی انواع صندل به صورت کلی می‌پردازیم. صندل‌های زنانه در انواع تخت، پاشنه دار، بند دار، لژدار، جلو باز و بسته موجود است.

• صندل تخت

از راحت ترین و پرکاربرد ترین صندل‎های موجود برای استایل نیمه رسمی، کژوال و فعالیت روزمره صندل‌های تخت هستند.

صندل جلو باز و بسته

این دو مدل صندل نیز از مدل‌های قابل دسترس و راحت محسوب می‌شوند که مدل جلو بسته پا را از ضربه حفاظت می‌کند. صندل جلو باز برای ساحل، پیاده روی و گردش‌های کوتاه مناسب است.

صندل لژدار

صندل لژ دار برای استایل نیمه رسمی در عین زیبایی راحتی را با خود به همراه دارد. در تابستان با انواع مدل‌های کنفی، رنگی و … قابل ست کردن است.

معرفی انواع صندل مردانه

صندل همان طور که پیش‌تر بیان شد، در ابتدا برای شکار و ماهی گیری توسط مردان طراحی و پوشیده شد. سپس زنان به دلیل راحتی از آن استفاده کردند. صندل مردانه نسبت به صندل زنانه تنوع کمتری دارد و به 2 نوع بی بند و بند دار تقسیم می‌ گردد.

• صندل بی بند

صندل بی بند با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به راحتی قابل دسترس بوده و برای نواحی گرم مثل جنوب کاربردی است. این صندل شبیه دمپایی است و به همین دلیل شاید از این کلیشه که صندل تنها به عنوان پاپوش زنانه طلقی می‌شود، بکاهد.

نکات مهم در خرید و انتخاب صندل

خرید صندل به دلیل تنوع بالا آن در رنگ، طرح، جنس و مدل امری دشوار است. پس از معرفی انواع صندل و شناخت آن حال، با رعایت نکات زیر صندل مناسب خود را انتخاب کنید.

معرفی انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه

 

• جنس صندل
جنس صندل اغلب در 2 نوع پلاستیکی و چرمی در بازار موجود هست. مدل چرمی، چه مصنوعی و چه طبیعی، ضد‌ لغزش و تعریق بوده و بادوام است.

• توجه به بودجه
پیش از خرید، بودجه خود، نوع صندل و کاربرد آن مشخص کنید تا بهترین صندل را با توجه معرفی انواع صندل در این مقاله تهیه کنید.

• سایز مناسب
انتخاب سایز مناسب صندل به طوری که نه گشاد و نه تنگ باشد و کاملا اندازه Fit باشد؛ مهم‌ترین تکته در هنگام خرید است. حتما صندل را چندین بار امتحان کنید تا از سایز آن مطمئن شوید.

• چگونگی بسته شدن بند‌های صندل
صندل با انواع مدل و بند‌های چسبی، روبانی و زیپی موجود است که با توجه به فیزیک و اندام هر فرد باید انتخاب گردد. به طور مثال، افراد دیابتی باید صندل با بند‌های قابل تنظیم تهیه کنند تا از فشار و زخم شدن پا جلوگیری شود.

• زیره و قوس صندل
معرفی انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه همان طور که ذکر شد چرم، انتخاب صحیحی برای صندل است؛ چه بسا که زیره آن هم از همین جنس باشد. زیره با انعطاف بالا و در عین حال مستحکم در برابر ضربه و قوس صندل در حد متعادل بین 3 تا 5 سانت سلامت پا را تضمین می‌کند.


“جهت مشاهده انواع صندل زنانه کلیک کنید”


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.