خرید کفش کوهنوردی مردانه

خرید کفش کوهنوردی مردانه، آیا تا به حال هنگام کوهنوردی پای شما پیچ یا لیز خورده است؟ اگر چنین اتفاقاتی برای شما نیز رخ داده است قطعا به خاطر استفاده از کفش نا مناسب بوده است. استفاده از کفش‌هایی که استاندارد کافی برای کوهنوردی ندارند، آسیب زیادی به پاهای شما وارد می‌کنند.

پس اگر اهل ورزش‌هایی مانند کوهنوردی هستید و دوست دارید اوقات خوشی را در حین کوهنوردی سپری کنیم باید از کفش کوهنوردی مناسب استفاده کنید. با چی بپوشم همراه شوید تا راهنمای کامل خرید کفش کوهنوردی را در اختیار شما قرار دهیم.

خرید کفش کوهنوردی مردانه

راهنمای خرید کفش کوهنوردی با استاندارهای بالا

  • کفش کوهنوردی سبک انتخاب کنید

معمولا بیشتر وزن کـفش کوهنوردی در قسمت پاشنه بر روی لژ کفش قرار گرفته است که بتواند از پاشنه پا هنگام کوهنوردی محافظت کند.

حال اگر شما جزو آن دسته از کوهنوردان تازه کار هستید پیشنهاد ما به شما خرید کفش کوهنـوردی سبک است. وزن کم کفش کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید گام بردارید.

  • کفش پیاده‌روی را جایگزین کفش کوهنوردی نکنید

فرقی نمی‌کند کفش کوهنـوردی سبک یا سنگین، مهم این است که هرگز برای کوهنوردی کفش پیاده‌روی را جایگزین کفش کوه نکنید.

برخی از کفش‌های کوهنوردی سنتی هستند که وزن بسیار سنگین و جنس بسیار سختی دارند که معمولا کوهنوردان حرفه‌ای که به طور مداوم کوهنوردی می‌کنند و امکان سایش کفی کفش آن‌ها با کوه بسیار زیاد است می‌توانند از این مدل کفش کوهنوردی استفاده کنند.

فقط به خاطر بسپارید که هرگز از کفش‌های معمولی که برای پیاده‌روی استفاده می‌کنید را برای کوه استفاده نکنید تا پاهایتان آسیب نبیند.

انواع کفش کوهنوردی را بشناسید

  • کفش کوهنوردی صعود بالا

کفش کوهنوردی صعود بالا یکی از کفش‌های مخصوص کوهنوردان حرفه‌ای است که بیشترین کاربرد را در کوه پیمایی‌های زمستان دارد. این مدل کفش عایق حرارتی دارد و از پاهای شما در برابر سرما به خوبی محافظت می‌کند. کفش کوهنوردی صعود بالا که مخصوص کوه‌های بسیار مرتفع است دارای چندین لایه مختلف می‌باشد که استحکام بسیار بالایی دارد.
کفش کوهنوردی مخصوص کوه‌های سنگی

این مدل کفش مخصوص صخره نوردی و کوهنوردی در مسیرهای سنگلاخ است و کفی بسیار مقاوم و مستحکمی دارد.

  • کفش کوهنوردی هایکینگ

برخی از کوهنوردان، به طور روزمره برنامه کوهنوردی را در برنامه خود دارند. این دسته از افراد اغلب مسیرهای نسبتا نرمی مانند دامنه کوه را برای راه پیمایی انتخاب می‌کنند. این افراد می‌توانند از کفش کوه مخصوص پیاده روی در مسیرهای نرم کوه استفاده کنند. کفی این مدل کفش کوهنوردی بسیار مستحکم است اما شبیه به کفش پیاده‌روی طراحی شده است تا بتوان در هر مکانی از آن استفاده کرد.

راهنمای استفاده از کفش کوهنوردی

  • جوراب‌ها را فراموش نکنید

قبل از پوشیدن کفش کوهنوردی حتما جوراب بپوشید. البته به خاطر بسپارید که نوع جورابی که استفاده می‌کنید باید متفاوت با جوراب‌های روزمره باشد. بهتر است به جای استفاده از جوراب‌های کتان از جوراب‌های مخصوص کوهنوردی که قابلیت تنفس دارد استفاده کنید زیرا مدت زمان طولانی در طول کوهنوردی پای شما در کفش است درنتیجه باید رطوبت رسانی به پوست پای شما صورت گیرد. در طول زمستان نیز از جوراب‌های بسیار ضخیم استفاده کنید و حتما جوراب‌هایتان ساق بلند داشته باشند.
سایز مناسب کفش کوهنوردی انتخاب کنید

برای کفش مخصوص کوهنوردی باید یک سایز نرمال انتخاب کرد که پای شما نه در فشار باشد و نه خیلی آزادانه در کفش حرکت کند زیرا هر کدام از آن‌ها می‌تواند خطرهایی برای شما داشته باشد. حال می‌توانید نیم سایز بزرگتر از سایز پای اصلی خود نیز، کفش خود را انتخاب کنید تا هنگام پوشیدن جوراب ضخیم به مشکل نخورید. علاوه بر این هنگام تست کفش مطمئن شوید که انگشتان پایتان به شکل خمیده در نیاید و حتما جلو کفش آزاد باشد و فشار به انگشتان وارد نشود.
از برندهای مختلف کفش کوهنوردی استفاده کنید

خرید کفش کوهنوردی مردانه

هر برندی که کفش‌های مخصوص کوهنوردی مردانه طراحی و تولید می‌کنند، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. از این رو بهتر است از چندین برند مختلف در زمان‌های مختلف خریداری کنید تا بتوانید بهترین کفش را برای خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید کفش کوه علاوه بر ظاهر آن حتما قسمت‌های داخلی، کفی و بندهای آن را نیز کنترل کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. و قبل از خرید حتما آن را تست کنید تا مطمئن شوید که مناسب پای شما است.

  • کفش کوهنوردی ضد آب انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید تغییرات دما در کوه به خاطر ارتفاع زیاد با روی زمین کاملا متفاوت است و ممکن است بیشتر روزهای سال برف و یا بارندگی در کوه باشد از این رو برای محافظت از پاهایتان باید کفش ضد آب انتخاب کنید.

الیاف رویه کفش کوهنوردی ضد آب به گونه‌ای است که قطرات آب را به خود جذب نمی‌کند در نتیجه پاهای شما از روطوبت و سرما حفظ می‌شود.

علاوه بر این در برخی فروشگاه‌های مخصوص تجهیزات کوهنوردی می‌توانید جوراب‌های ضد آب نیز پیدا کنید که برای کوهنوردی در ارتفاعات بالا و صعودی می‌تواند بسیار مناسب باشد. به خاطر داشته باشید که حتما هنگام خرید کفش کوه ضدآب آن را چک کنید و مطمئن شوید که قطرات آب را جذب نمی‌کند.


“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش مردانه روی لینک کلیک کنید”


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.