چگونه از کفش چرم مردانه محافظت کنیم؟

چگونه از کفش چرم مردانه محافظت کنیم؟ کفش‌های چرم یکی از انواع کفش‌های پرطرفدار و زیبا در بین آقایان هستند. با پوشیدن کفش چرم ظاهری شیک و آراسته خواهید داشت. قطعا زمانی که کفشی را دوست دارید سعی می‌کنید به بهترین نحو از آن نگهداری کنید.

کفش‌های چرم درصورتی که به درستی نگهداری شوند، تا چندین سال از خرید کفش چرمی جدید بی‌نیاز خواهید بود. دراین مقاله قصد داریم نکات نگهداری از کفش چرم را ارائه دهیم.

چگونه از کفش چرم مردانه محافظت کنیم؟

چگونه از کفش‌های چرم نگهداری کنیم؟

نگهداری از کفش‌های چرم را می‌توان به دو بخش محل نگهداری کفش و اقدامات نگهداری تقسیم کرد. گرد وغبار و نور مستقیم آفتاب از عوامل مخرب برای کفش چرم هستند، پس بهتر است کفش‌های چرم مردانه  را در جاکفشی‌های درب دار قراردهید، تا از گرد و غبار و آفتاب در امان باشند.

جالب است بدانید که همه کفش‌ها را نمی‌توان کنار هم قرار داد مثلا قراردادن کفش چرم در کنار کفش ورنی باعث می‌شود به یکدیگر رنگ بدهند. بهتر است کفش‌های مجلسی مردانه  و کفش‌های روزانه خود را از هم جدا کنید مزیت این کار این است که خودتان برای برداشتن کفش‌ها راحت تر هستید و کفش‌هایتان در اثر کمبود جا خراب نمی‌شوند.

به خاطر داشته باشید زمانی که به منزل می‌رسید کفش‌ها را فورا در جاکفشی نگذارید.

اقدامات نگهداری کفش چرم

یکی از کارهای مهم برای نگهداری کفش چرم واکس زدن است. باید به صورت صحیح و با واکس سازگار با کفش چرم انجام شود. بهتر است قبل از واکس زدن ابتدا گرد و غبار کفش را با یک پارچه نم دار پاک کنید، این کار باعث می‌شود گرد و غبار به خورد چرم نرود.

سپس با استفاده از یک واکس برپایه موم کفش را واکس بزنید. توصیه می‌شود هفته ای دو الی سه بار کفش چرم را واکس بزنید و از واکس‌های مایع استفاده نکنید.

یکی دیگر از محصولات پرکاربرد، کرم‌های تغذیه کننده چرم هستند که حاوی مواد مغذی هستند و از رنگ چرم محافظت می‌کنند.

 

محافظت در برابر آلودگی‌ها

در صورتی که کفش شما با قطرات باران، نوشیدنی‌ها، نوشابه یا مایعات دیگر کثیف شد فورا به وسیله یک دستمال آن را تمیز کنید زیرا ممکن است آثار آلودگی‌ها به صورت شوره روی کفش باقی بماند.

یکی از محصولات مفیدی که می‌توانید برای حفاظت از چرم استفاده کنید ضدآب کننده‌ها هستند که باعث می‌شود مایعات به داخل چرم نفوذ نکند و در عین حال چرم همچنان تنفس خود را دارد.

نکات مهم در نگهداری کفش چرم

درصورت خیس شدن کفش چرم در اولین فرصت داخل آن را با روزنامه پر کنید تا رطوبت جذب روزنامه شود.
کفشهای چرم را برای خشک شدن کنار بخاری یا روی شوفاژ قرار ندهید، زیرا باعث خشک شدن و شکنندگی چرم می‌شود.
بهتر است بعد از واکس زدن کفش چرم از قالب استفاده کنید. قالب فرم کفش را حفظ می‌کند و از کج شدن در اثر کبود جا در جاکفشی، ترک خوردگی و… جلوگیری می‌کند.

استفاده هر روز و مداوم از یک جفت کفش چرم باعث می‌شود فرم کفش تغییر پیدا کرده و زود خراب شود. بهتر است از دو جفت کفش چرم به صورت همزمان استفاده کنید.

سخن آخر:

دراین مقاله سعی کردیم به پرسش چگونه از کفش‌های چرم نگهداری کنیم، پاسخ دهیم. کفش در ظاهر شما بسیار اثرگذار است. اما لازم نیست که هزینه‌های زیادی را به طور مداوم برای خرید کفش مردانه اختصاص دهید، با رعایت نکات گفته شده کفش شما سالم می‌ماند و می‌توانید چندین سال از یک کفش استفاده کنید و کلکسیونی از کفش داشته باشید.


“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش شهرصندل کلیک کنید”


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.