ویژگی های بوت مردانه بندی

ویژگی های بوت مردانه بندی ؛ انتخاب بوت مردانه بندی (بنددار) برای بسیاری از آقایان و پسران جوان همچنان اولویت نخست از میان انواع بوت مردانه است. بنابراین مهم است که قبل از خرید چکمه مردانه بندی، بدانید که به دنبال چه ویژگی‌های دیگری هستید. پوشیدن یک جفت نیم بوت بندار باکیفیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تا سال‌ها از کفش خود نهایت استفاده را ببرید.

در زمان خرید بوت مردانه بندی، شما نباید فقط به دوام نیم بوت توجه کنید، بلکه میزان راحتی و حتی چگونگی ست کردن آن با نوع پوشش را نیز باید در نظر بگیرید. ما در این مقاله به شما در انتخاب بوت بندی مردانه کمک کرده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهیم؛ با کیف و کفش با ما همراه باشید.

ویژگی های بوت مردانه بندی|شهرصندل

انواع بوت بندی

  • بوت چوکا:

این بوت که با نام بوت کویری نیز شناخته می‌شود از جنس جیر ساخته شده و دارای سه تا چهار سوراخ برای بستن بَند است. ارتفاع ساق این بوت زیر قوزک مچ پا است. بوت چوکا برای استفاده روزانه در محیط کار و یا میهمانی و جهت ست کردن با شلوار پارچه‌ای و شلوار جین انتخابی همه کاره است.

  • بوت بروگ:

بروژ نام دیگر این بوت مردانه است که خواستگاهش به کشور اسکاتلند باز می‌گردد. از مهم ترین مشخصه های این چکمه می‌توان به وجود سوراخ‌های تزئینی روی کفش و تعداد سوراخ بند زیاد آن (حداکثر تا ۸ سوراخ) اشاره کرد. این بوت را می‌توان هم با استایل رسمی و هم با استایل اسپرت ست کرد.

  • بوت تیمبرلند:

یکی از محبوب‌ ترین مدل‌های بوت مردانه بندی را می‌توان به نام تیمبرلند زد.این چکمه که ظاهری کاملاً متمایز دارد، از ارتفاع ساق بلند، تعداد سوراخ‌های بَند زیاد گرفته تا رنگ زرد کویری آن، بوت تیمبرلند طرفداران زیادی در جهان دارد. این چکمه برای استایل اسپرت مناسب است.

  • بوت نظامی:

همان‌ طور که از نامش پیدا است، این بوت شباهت زیادی به بوت سربازی دارد. تعداد بَند زیاد، زیره ضخیم، ارتفاع ساق زیاد (چندین سانت تا بالای قوزک پا) از جمله کشخصات اصلی این مدل بوت مردانه است. پوتین نظامی را  با استایل اسپرت ست است، ولی برای استایل رسمی انتخاب مناسبی نیست.

  • بوت کوهنوردی:

این نبم بوت مخصوص استفاده در زمان کوهنوردی است. تعداد بَند زیاد، زیره ضخیم و قوی، جنس رویی مستحکم و قابل تنفس و ارتفاع ساق بلند از جمله ویژگی‌های این مدل نیم بوت مردانه است. این مدل نیم بوت را اغلب کاربران برای استفاده روزانه در راستای مُد روز نیز به پا می‌کنند.


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش مردانه کلیک کنید”


نکات مهم در خرید بوت های بندی

  • اندازه:

ویژگی های بوت مردانه بندی ؛ مهم ترین اصل برای یک کفش راحت و استاندارد، توجه به اندازه آن است. در هنگام خرید بوت توجه کنید که پای شما در درون کفش کاملاً راحت باشد.

  • عرض:

عرض و پهنا مناسب بوت های چرم مردانه نیز از اصول مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. بوت های تنگ با عرض نا متناسب باعث آسیب به پا های شما می شوند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که عرض و پهنای کفش بعد از مدتی استفاده بیشتر می شود. اما باید گفت که این تفکر کاملاً اشتباه است و در نتیجه زمانی که بوت های مورد نظر عرض مناسبی برای پای شما نداشت، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

  • پاشنه:

بوت های چرم مردانه موجود در بازار دارای پاشنه هایی با ارتفاع متفاوت هستند. آن چه که مهم است این است که در هنگام خرید چکمه به ارتفاع پاشنه توجه کافی داشته باشید و در نهایت اقدام به خرید چکمه ای کنید که ارتفاع پاشنه آن برای شما مناسب باشد.

  • قوس:

نرم بودن و توجه به قوس پا ویژگی مهمی است که در هنگام خرید بوت باید به آن توجه کرد. قوس کفش متناسب با گودی پا یک ویژگی مهم برای چکمه های شما محسوب می شود. قوس پا محلی است که پاشنه را به انگشتان متصل می کند. بی توجهی به این مورد سلامتی شما را به مرور زمان تهدید خواهد کرد.

  • راحتی انگشتان پا:

در کنار همه مواردی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، راحتی انگشتان پا در بوت های چرم مردانه نیز از عوامل مهم و تأثیر گذار بر سلامت شما است. راحت نبودن انگشتان پا در کفش و فشار پنجه راحتی و عملکرد شما را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است پاهای شما را در طول روز متورم کند. بنابراین در هنگام خرید بوت به راحتی انگشتان و قسمت پنجه پا توجه کافی داشته باشید.

ویژگی های بوت مردانه بندی|شهرصندل

قسمت‌های تشکیل دهنده بوت بنددار

  • قسمت میانه زیره:

این بخش به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند ضربه و فشار وارده را جذب کند و از  ایجاد صدمه و آسیب به مچ پا و زانو جلوگیری کند. قسمت میانی زیره باید از متریال پی یو ساخته شود تا از پاها حداکثر پشتیبانی را انجام دهد.

  • قسمت بیرونی زیره:

نقطه تماس بوت با زمین، قسمت بیرونی است که باید بادوام، ضد آب، پایدار، مستحکم و انعطاف ‌پذیر بوده و جسبندگی خوبی نسبت به کف زمین داشته باشد.

  • پشتیبانی از مچ پا:

تکیه‌گاه مناسب برای مچ پا توسط قسمت ساق کفش ارائه می‌شود که باید از این نواحی پشتیبانی کند. ارتفاع ساق بوت می‌تواند زیر یا بالای مچ پا باشد، اگر بالای مچ باشد پشتیبانی بیشتری را فراهم می‌کند.

  • جعبه پنجه:

جعبه پنجه به قسمت جلویی بوت دلالت دارد و باید مستطیلی شکل بوده و از انگشتان پا حمایت کند. پهنای جعبه پنجه باید به اندازه‌ای باشد که کاربر انگشتان پای خود را در داخل آن به راحتی تکان دهد.

سخن آخر:

ویژگی های بوت مردانه بندی ؛ نیم شما باید برای مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد، بنابراین بر روی دوام و برند کفش دقت کافی را به خرج دهید. به ویژه برای فصول سرد سال، انتخاب یک مدل بوت باکیفیت که بتواند در برابر سرما و نفوذ آب مقاومت کند، از پیش ‌نیازهای اساسی است.امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های بوت مردانه شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.