عوارض پوشیدن کفش بدون جوراب

عوارض پوشیدن کفش بدون جوراب ؛ برخی افراد تمایل دارند تا کفش‌های خود را بدون جوراب به پا کنند .

خیلی ها می خواهند کفش هایشان مخصوصا کتانی های زیبایشان را بدون جوراب بپوشند و از این کار احساس راحتی و سبکی می کنند.

عوارض پوشیدن کفش بدون جوراب|شهرصندل

عوارض کفش بدون جوراب

  • عرق کردن بیش از حد پاها:

پاها این توانایی را دارند که در روز ، 500 میلی لیتر، عرق تولید کنند . تصور کنید که پاهایتان ، چیزی بیشتر از یک بطری نوشابه  عرق تولید می‌کنند. وجود این همه عرق ، حتی اگر پاهایتان کاملاً تمیز باشند نیز می‌تواند به ایجاد بوی بد در پاها بیانجامد . حال اگر جورابی به پا نکنید ، این وضعیت بدتر نیز خواهد شد. علاوه بر بوی بد ، این امر می‌ تواند به تولید باکتری در پاها کمک کند . باکتری‌ها در محیط تاریک و مرطوب سریع ‌تر رشد کرده و تکثیر پیدا می‌کنند.

  • آسیب به پوست پاها:

یکی از روش‌های تشخیص راحتی کفش این است که جنس آن را بررسی کنید. هر چه جنس رویه دارای کیفیت خوبی باشد، طول عمر کفش بیشتر خواهد بود.

در اکثر موارد ، کفش‌ها به گونه طراحی می‌شوند که نباید در تماس مستقیم با پوست پا باشند، چنانچه آن‌ها را بدن جوراب به پا کنید ممکن است پوست پاهایتان دچار حساسیت شده و احتمال ایجاد تاول در پاها به وجود آید .

  • ایجاد بوی بد در پاها:

در صورتی که کفش‌های خود را بدون جوراب به پا کردید ، پاها به شدت گرم خواهند شد . بدن به منظور خنک کردن پاها ، تولید عرق می‌کند .

البته در این موارد می‌توانید از جوش شیرین ، هوا دادن کفش‌ها و کفی‌های طبی استفاده کرده و بوی موجود را رفع کنید. البته در صورتی که شدت بو زیاد باشد ، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد کفش‌های خود را عوض کنید .

  • بالا رفتن احتمال ابتلا به عفونت قارچی:

در اکثر موارد ، بانوان با کفش چرم طبی زنانه درصدد آنند تا پاهای خود را از آسیب در امان نگه دارند .

این افراد تصور می‌کنند اگر با این کفش‌ها ، جوراب به پا نکنند ؛ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

از جمله این عوارض می‌توان به احتمال عفونت قارچی در پاها اشاره کرد. عفونت قارچی اونیکومیکوسیس یا همان عفونت قارچی ناخن یکی از بیماری‌هایی است که در اثر پوشیدن کفش بدون به پا کردن جوراب به وجود می‌آید .

این قارچ‌ها در بدنه داخلی کفش‌ها ایجاد شده و می‌تواند ناخن‌های پا را به شدت درگیر کنند ؛ بنابراین توجه داشته باشید که حتی در صورت استفاده از کفش‌های طبی نیز باید جوراب به پا کنید .

عوارض پوشیدن کفش بدون جوراب|شهرصندل

 

چرا باید همراه با کفش و یا صندل، حتماً جوراب به پا کنیم؟

یکی از انواع کفش‌هایی که بیشتر مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد ، صندل‌ها هستند . باید گفت عوارض کفش بدون جوراب در این مدل‌ها نیز بسیار بالا است. ممکن است تعرق کمتر شود و احتمال عفونت پایین ‌تر بیاید . ولی عوارضی مانند خشک و تیره شدن پاها در اثر تماس مستقیم نور خورشید بیشتر است.

از طرفی اشعه‌های مضر نور آفتاب مستقیماً بر روی پاها تابیده و عوارض زیادی را به دنبال دارد. در این شرایط پوست کف پا نیز تماس مستقیم با مواد شیمیایی مورد استفاده در کفش داشته و احتمال حساسیت وجود دارد.

کلام آخر:

پوشیدن جوراب با انواع کفش‌ها برای مراقبت و محافظت از سلامت پاها مفید است .امروزه تنوع زیادی در طراحی، رنگ و شکل ظاهری جوراب‌ها وجود دارد که می ‌توانید بنا به کاربرد آن‌ها ، جوراب مورد نیاز خود را تهیه نمایید . نوع کفش و جنس آن نیز در کاهش این عوارض بسیار مهم است .


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.