آشنایی با انواع کفش ورزشی

آشنایی با انواع کفش ورزشی؛ پوشیدن کفش ورزشی مناسب و راحت می‌ تواند یک پیاده ‌روی یا یک ورزش را لذت ‌بخش‌ تر کند.همه ی ما می‌ دانیم که کفش ورزشی نا مناسب نه‌ تنها باعث ناراحتی فرد می ‌شود ؛ بلکه می‌ تواند منجر به بروز مشکلاتی در پا شود .

آشنایی با انواع کفش ورزشی|شهرصندلانواع کفش ورزشی

آشنایی با انواع کفش ورزشی؛ کفش های ورزشی بسیار متنوع اند . هر روز تکنولوژی‌ های جدیدی به تولید و طراحی انواع کفش ورزشی برای فعالیت ‌های مختلف وارد می ‌شود.که هم انتخاب بیشتری برای خرید کفش ورزشی مناسب به شما می ‌دهد و هم از سوی دیگر انتخاب را برایتان سخت می ‌کند

در ادامه شما را با انواع کفش ورزشی آشنا می کنیم..


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش اسپرت کلیک کنید”


  • کفش مخصوص دویدن :

کفش‌ های ورزشی مخصوص دویدن نسبت به خیلی از انواع کفش ورزشی دیگر زیره‌ی نازک ‌تری دارند.

با این حال، زیره‌ ی کفش‌های ورزشی مخصوص دویدن از سه لایه‌ی مقاوم تشکیل شده است.

که شوک ناشی از ضربه‌های پا به سطح زمین را به کم ترین حد کاهش می‌دهد و باعث می‌شود فشار کمتری به مفاصل شما وارد شود.

کفش‌ های دویدن معمولا کاملا انعطاف‌ پذیر و سبک هستند تا حرکت مچ و کف پا هنگام دویدن به‌ راحتی انجام شود .

  • کفش مخصوص پیاده روی:

کفش‌های مخصوص پیاده‌ روی معمولا به جذب ضربه‌ی کمتری نسبت به کفش ‌های مخصوص دویدن نیاز دارند ،

اما به خاطر این که احتمالا برای مدت طولانی قرار است آن‌ها را استفاده کنید ، لازم است کاملا راحت باشند .

  • کفش ورزشی مخصوص تمرین:

کفش ورزشی مخصوص تمرین وقتی به کار می‌آید که شما قصد ندارید یک ورزش تخصصی خاص را انجام دهید .

برای ورزش‌های تخصصی مثل فوتبال ، بسکتبال ، والیبال و… باید کفش ورزشی مخصوص آن‌ها را بپوشید .

کفش تمرین برای رفتن به باشگاه یا وقتی ورزش‌های مانند بدنسازی یا ایروبیک را که کفش مخصوص ندارند انجام می‌دهید بسیار کاربردی است .

  • کفش فوتبال:

به دلیل این که پایه‌ ی ورزش فوتبال دویدن است ، اولین ویژگی کفش‌ های مخصوص فوتبال هم سبک بودن آن‌هاست .زیره‌ ی این کفش‌ها اصولا برای دویدن روی چمن صاف طراحی می‌شود و به همین خاطر گریپ‌ هایی دارد که از سر خوردن روی چمن جلوگیری می‌ کند .

  • کفش مخصوص کوه نوردی:

معمولا کفش‌های سبک کوهنوردی هم برای صعود مناسبند و هم برای دویدن در کوه . کفش کوهنوردی هم زیره‌ای دارد که شوک و ضربه را به خود جذب می‌کند وهم فشار را از روی زانو و مفاصل شما برمی‌ دارد .

معمولا کفش‌های کوهنوردی طوری طراحی می‌ شوند که ضدآب باشند تا پای شما راحت و خشک بماند . البته ممکن است همه‌ی کفش‌های کوهنوردی ضدآب نباشند . در برخی مدل‌های کفش کوهنوردی زیره در بخش پاشنه کمی بلندتر است.

  • کفش شنا یا کفش ورزشی آبی :

کفش‌ های ورزشی آبی معمولا جنس لاستیکی یا جنس سبکی دارند.

و مهم‌ترین کاربردشان محافظت کردن شما در برابر و سنگ و کلوخ‌هایی است که ممکن است پایتان را خراش بدهند .

اگر رودخانه ‌نوردی می ‌کنید یا راهی کوه ‌نوردی در محیطی هستید که ممکن است به رودخانه هم بخورید ، کفش‌های ورزشی آبی به کارتان خواهد آمد .

آشنایی با انواع کفش ورزشی|شهرصندل

ویژگی های کفش ورزشی مناسب

  • پاشنه کفش ورزشی:

پاشنه کفش باید کاملا راحت باشد، هنگامی که بندهای کفش ورزشی را بسته‌اید (نه خیلی محکم) باید قادر باشید پا را از درون کفش بیرون بیاورید.

  • پهنای کفش ورزشی:

شما باید بتوانید پای خود را به راحتی در قسمت جلو کفش حرکت دهید. پای شما باید حدود ۶ میلی متر فضا از لبه‌های کفش داشته باشد. اگر کفش شما تنگ باشد کناره‌ های کفش به انگشت کوچک پا فشار وارد خواهند کرد. برای امتحان کردن کفش حتما بند های کفش را به طور کامل ببندید و سپس بایستید و چند قدم راه بروید تا کاملا از اندازه بودن کفش اطمینان حاصل کنید.

  • قد کفش ورزشی:

کفش اندازه کفشی است که هنگامی که شما ایستاده‌اید میان نوک بزرگ‌ترین انگشت پا و انتهای کفش حداقل یک سانتی متر فاصله وجود داشته باشد و شما قادر باشید انگشتان پای خود را آزادانه تکان دهید.

دچار این اشتباه نشوید که چون کتانی بعد از مدتی جا باز می‌کند اگر کمی کوچک بود عیب ندارد، بلکه درنظر داشته باشید که در صورت کوچک بودن کفش ورزشی امکان تغییر حالت انگشتان وجود دارد. هم چنین توجه داشته باشید، جنس و مدل کفش باید طوری باشد که هوا در آن جریان داشته باشد. بهتر است در پایان روز که پا در بزرگ ترین حالت خود قرار دارد، همراه با جوراب مناسب که نه بسیار نازک و برای خرید کفش اقدام کنید.

سخن آخر:

انواع و اقسام مدل های کفش ورزشی در بازار موجود است و این مسئله ممکن است باعث سردرگمی شما هنگام خرید کفش ورزشی بشود . در نتیجه لازم است با شناخت مدل های مختلف کفش ورزشی و کاربرد هر یک خرید تان را بهینه کنید و در مسیرهای اشتباهی قدم بر ندارید .

خرید اشتباه کفش ،علاوه بر خسران مالی می تواند باعث آسیب های جسمی نیز بشود .امیدواریم شما را در این مقاله برای انتخاب مناسب ترین کفش ورزشی راهنمایی کرده باشیم .


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش اسپرت شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.